Hoe kunnen we meer klanten binden aan onze webshops en op die manier op de langere termijn meer omzet creëren?
Multichannel aanpak
dmdesk heeft samen met gespecialiseerde partners de afgelopen jaren een multichannel aanpak ontwikkeld voor de diverse webshoplabels van LabStores.
Websiteopzet vanuit expertise
LabStores biedt haar klanten hoogwaardige en efficiënte producten op het terrein van haarverzorging, haarcosmetica en diverse gespecialiseerde cosmetische en verzorgende producten. De filosofie van LabStores hebben we vertaald naar een webshopopzet waarbij de expertise ingang vormt. We helpen de klant met een oplossing voor zijn/haar probleem. Met uitgebreide tekstuele uitleg, duidelijke afbeeldingen en ingrediëntoverzichten leiden we de klant naar het beste product. Ondersteund door een gerichte SEO- en SEA-campagne genereren we veel relevante traffic naar de diverse webshops. Daarnaast werken we – ter ondersteuning – constant aan een sterke positionering in diverse social media.
E-mails en acties
We hebben een strategie ontwikkeld om bestaande klanten op gezette tijden via e-mailnieuwsbrieven te benaderen. We communiceren goed converterende kortingsacties, abonnementsacties en we bieden informatie over behandelingen en oplossingen.
Offline
Offline ondersteunt dmdesk LabStores met diverse middelen, zoals informatiemappen met losbladige productbladen voor kappers en kapsalons.
Persona’s
Strategisch heeft dmdesk de basis gelegd voor een ‘persona-opzet’. We analyseren de klanttypes van de shops en verwerken ze tot zogenaamde persona’s, die het uitgangspunt vormen voor de steeds gerichtere benadering van de klanten.
Wilt u ook marketing- communicatieadvies ontvangen? Neem dan contact met ons op.