Electro-Cirkel heeft dmdesk gevraagd om het bedrijf te ondersteunen bij de marketing-communicatie voor het merk Calex. Calex richtte zich met haar communicatie voornamelijk op de detailhandel. Deze focus willen we verschuiven richting consumentencommunicatie, zodat Calex zich strategisch kan ontwikkelen tot een A-merk.
Communicatieadvies
dmdesk zette samen met specialistische partners een aanpak op om de koerswijziging in marketing-communicatie te onderbouwen. Hiermee stelden we planmatig de stappen vast die via een tactische en strategische fase uiteindelijk leiden tot het realiseren van een A-merk.
Consumentgerichte communicatie
We hebben kernwaarden vastgelegd en de retail- en productgerichte communicatie omgebogen tot consumentgerichte communicatie. We kozen ervoor om binnen de communicatie de focus op een aantal gerichte ‘lichtsferen’ te leggen. Deze lichtsferen horen bij de momenten of de ruimtes die bepalend zijn bij de aanschaf van een Calex-lamp.
Website
Op het nieuwe calex.nl zijn de eerste uitwerkingen van de koerswijziging zichtbaar. Dit vormt de basis voor de tactische en strategische fase die volgt en waarmee we Calex als consumentenmerk verder laden.
Heeft u ook marketing- en communicatieadvies nodig? Neem dan contact met ons op.