Communicatieadvies

De creatie van een A-merk

logo van het bedrijf

Calex is een merk van moederbedrijf Electro-Cirkel. Calex is na Philips de 2e lampenleverancier van Nederland.

Electro-Cirkel heeft dmdesk gevraagd om het bedrijf te ondersteunen bij de marketing-communicatie voor het merk Calex. Calex richtte zich met haar communicatie voornamelijk op de detailhandel. Deze focus willen we verschuiven richting consumentencommunicatie, zodat Calex zich strategisch kan ontwikkelen tot een A-merk.

Communicatieadvies

dmdesk zette samen met specialistische partners een aanpak op om de koerswijziging in marketing-communicatie te onderbouwen. Hiermee stelden we planmatig de stappen vast die via een tactische en strategische fase uiteindelijk leiden tot het realiseren van een A-merk.

Consumentgerichte communicatie

We hebben kernwaarden vastgelegd en de retail- en productgerichte communicatie omgebogen tot consumentgerichte communicatie. We kozen ervoor om binnen de communicatie de focus op een aantal gerichte ‘lichtsferen’ te leggen. Deze lichtsferen horen bij de momenten of de ruimtes die bepalend zijn bij de aanschaf van een Calex-lamp.

Website

Op het nieuwe calex.nl zijn de eerste uitwerkingen van de koerswijziging zichtbaar. Dit vormt de basis voor de tactische en strategische fase die volgt en waarmee we Calex als consumentenmerk verder laden.

Maak een afspraak

Wilt u uw verhaal vertellen, maar weet u nog niet hoe u dat precies gaat doen? Laat dan uw gegevens achter en wij nemen contact met u op voor een gratis en vrijblijvend communicatie-adviesgesprek.