Hoe kunnen we een strategisch concept voor de totale ledencommunicatie van een lokale Rabobank ontwikkelen? Een concept waarmee we de coöperatieve identiteit nog nadrukkelijker kunnen uitdragen en waarmee de nadruk van het lidmaatschap nog meer op dialoog en kennis komt te liggen.
Oplossing: storytelling
Corporate storytelling is een inspirerend communicatiemiddel, dat het verhaal van een bedrijf tot leven brengt. Een verhaal verbindt mensen met elkaar, een verhaal delen schept een band. dmdesk koos voor een schakering van kleine verhalen, verteld door verschillende ambassadeurs van de bank. En vanuit verschillende standpunten. Authentiek en persoonlijk, concreet en geloofwaardig, inspirerend en vol emotie. Waarbij wilskracht het uitgangspunt vormt voor de vertaling naar het creatieve concept.
dmdesk en de Rabobank
We zijn er trots op dat we al veertien jaar voor de Rabobank werken. Ledencommunicatie is ons ding. We helpen en adviseren diverse lokale Rabobanken door heel Nederland. Jaarlijks communiceren we voor deze banken met meer dan 260.000 leden per jaar. En brengen de leden daarmee volop in beweging.
Online Video inzetten als één van de middelen
Met het inzetten van online video (interactieve storytelling) brengen we verhalen in beeld.
1. De Rabo Hockey Fandag
De Rabo Hockey Fandag, een dag om nooit te vergeten voor de tienjarige Amarins Wong-A-Tjong
Onderdeel van online Rabobank Dichterbij Rayon Zoetermeer – Benthuizen – editie oktober 2015
2. Tosti van Josti
Het verhaal van Tosti van Josti in Den Haag
Onderdeel van online Dichterbij Rabobank Rayon Den Haag – Scheveningen – editie juli 2015
Wilt u ook bedrijfsvideo’s laten maken? Neem dan contact met ons op.