Marketing-Communicatiestrategie

Doelgroep bereiken met Direct Mail

logo van het bedrijf

De Hersenstichting zet zich in voor gezonde hersenen voor iedereen. Ze investeren in oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen of genezen.

Wist je dat 1 op de 4 mensen een hersenaandoening heeft? Helaas groeit het aantal mensen met een hersenaandoening nog steeds erg hard. Zeker in de tijd met het coronavirus. Want Corona kan hersenschade veroorzaken. Hoe vaak dit voorkomt, waarom en hoe dit precies in de hersenen werkt, is nog niet bekend. Daarom doet de Hersenstichting onderzoek naar de gevolgen van Corona voor de hersenen.

 

Hoe kunnen we fondsen werven voor het onderzoek naar de gevolgen van het coronavirus voor de hersenen?

 

Direct Mail inzetten

Samen met de Hersenstichting zette dmdesk een Direct Mail campagne op. Gericht op de bestaande donateurs van de Hersenstichting. Voordat we de campagne vorm en inhoud konden geven, lieten we ons uitvoerig informeren door de onderzoekers. Zo kwamen we meer te weten over de boodschap die we moesten overbrengen. Voor de campagne kozen wij ervoor om een IC-arts te interviewen die zelf corona heeft gehad. Dit zette de boodschap kracht bij.

Wervende brief en brochure

In samenwerking met de hersenstichting stelde dmdesk een brief op om de bestaande donateurs over te halen een donatie te geven voor het onderzoek.

Aan de mailing voegden we een brochure toe met informatie over het onderzoek. Zo gaven we direct wat achtergrondinformatie. Voor de vormgeving kozen we de herkenbare huisstijl van de Hersenstichting. Met verassende elementen om de aandacht te trekken.

Realisatie

De persoonlijke brieven met geefladder en brochure lieten we fysiek bezorgen bij de donateurs van de Hersenstichting. De mooie mailpack in de brievenbus leverde meteen een hoge attentiewaarde op. Dit werd versterkt doordat de campagne synchroon liep met een publiekscampagne over dit onderwerp. Er zijn meer dan 70 giften verzameld die substantieel bijdragen aan het onderzoek.

Maak een afspraak

Wilt u uw verhaal vertellen, maar weet u nog niet hoe u dat precies gaat doen? Laat dan uw gegevens achter en wij nemen contact met u op voor een gratis en vrijblijvend communicatie-adviesgesprek.